Thursday, November 5, 2009

pauku syg~

hmm..hujan2 ni lapar plak asa. terasa membuak2 nak makan pau..ohhh pau kari ayam~~huhu..hahhh..cakap pasal pau,aku teringat pulak masa on da way nak balik dari festival tari kat ukm aritu,ada sebuah kisah sedeh disebalik pau..

cetanya begini,,setelah berpenat lelah menunggu pak cik bas tu berhenti untuk kitorang turun semayang (baek kan kitorang?melonjak2 nak ke surau)hehe.punyala lapar gillleee tahap perut aku nari lagu pussycatdolls yang remix ngan m.daud kilau ~~senyumlah ahai cek mek molek~~..huhu..memang lapar truk2 ah.suma muka seposen ja nak gi makan.maka tiba di suatu perhentian,pak cik tu pon berhenti.walahhh~ada jual buah weh.jd semangat cintakan buah2an tempatan,kitorang suma serbu menyerbu orang yang jual buah tu..brother yang jual tu xdala tua mana,,tp mak ai muka berkerut sikit lagi nak sama umur macam tok wan dila(tetiba tingat dila)hehe..tulah org malaysia,kalo penjual2 ni ssh sgt nk senyum..agaknya mmg syarat nk kerja situ kena muka berkerut kot.ksian dia nak cari rezeki pon kena bersyarat2 camtuh..sabo la abg ye..hee..

berbalik pada ceta asal,,setelah membeli buah2an tempatan yang segar bugar tu,kitorang suma p la kedai makanan,tetiba nampak pau gebu gila..maka suma budak2 trian mcm xmkan sebulan serbu pulak kedai pau tu,akak yang jual tu mesti mlompat2 dlm ati..laku gila pau dia.walopon mahal,kitorang dgn agak xpuas ati belila jgak sbb pau dia sgtlah gebu.aku beli 4 bijik..2 muiz pesan 2 lg untuk aku.mmg xsabar gila ah nk mkn.tp tetiba ehh..nk g toilet jap,maka aku poskan pau pd az.az plak pos kt zack.

setelah selesai balik toilet,maka berangkatlah aku nek bas.dengan bangganya nek bas,aku pon cr az,
'mana pau aku?'
'kt zack'az ckp.
'zack mana pau akak'.
'pau akak ada kt tempat saya'
aku pon jln p tempat zack.
'mana zack?'
'ada kt situ'
'xda pon'
zack dtg.
aku berdebar.
macam ada 1 benda xkena.
'emm, pak cik,bgn jap'
ahhhhhhhhhhhhh...pauuuuu!!!!!
pau aku ada kt bwh bontot pak cik bas!!!!
ohhhhhhhh..pak cik!!!!!!!!
hahahahahahhahahahaha...suma bdk2 dlm bas gelak..
aku ngn muiz kecewa gila..pak cik tu bleh buat muka selamba cam xda papa..
pau kitorang kepek sampai terkeluar isi..inti dalam tu suma terkeluar..pak cik tu dengan selambe ckp..'xda rezeki la tuh'
aiii naseb kau pak cik,,kalo sama umur aku..memang ahh..
haha..
1 mlm tu aku ngn muiz kelaparan,muka masing2 monyok tringinkan pau tu..zack ada bg rasa sikit..perghh memang sedap nk mati.sampai sekarang aku masih tringat pau tu..aku berangan,nanti akn ada lelaki yang bawakan pau untuk aku.hehe=]

No comments:

Post a Comment